Palma bilder forts.

De fina husen längs med Passeig des Born.

Ena toppen på katedralen.

Castell de Bellver.

Utsikten över Palma från Castell de Bellver.

CM Dag 2 & 3

Hej hej!

Dag två såg ut ungefär som dag ett vi var mest vid stranden och hade det bra!
Dag tre gick vi upp väldigt tidigt för att åka till Palma, resan dit tog ca två timmar och sen var vi där i 5 timmar och shoppade och tittade runt i den väldigt vackra staden! Den stora katedralen var verkligen jättefin och Passeig des Born som den stora shopping gatan heter var supermysig. När vi var på väg hem så stannade vi vid ett slott där Mallorcas första kung bodde (har jag för mig iaf). Castillo Bellver heter det och även det var väldigt fint! Men det var inte för slottet vi åkte dit utan för den fantastiska utsikten man hade över Palma.
Vi stannade även i Mallorcas nästa största stad som hete Manacor, där besökte vi en pärlverkstad där de tillverkar de näst finaste pärlorna i världen!

Den stora katedralen.

En staty som stod på Passeig des Born.

En Louis Vuitton butik längs shopping avenyn.

Drickpaus i värmen.

Passeig des Born.

CM Dag 1

Vi kom till hotellet klockan 12 på natten och var väldigt trötta så vi gick och la oss direkt.
Vi vaknade upp till en varm och vindstilla onsdagsmorgon och bestämde oss för att vara på stranden. Där var vi hela dagen förutom när vi åt och var vid poolbaren och då passade vi även på att bada i poolen. Det var en djup och en lite grundare som satt ihop med ett vattenfall. Hela hotellet var jättefint och mysigt och stranden och havet var helt underbart! Maten var mycket att välja på och var jättegod (för att inte tala om frukosten! De hade ALLT! (Me gusta))

Bild på stranden tagen från hotellträdgården.

Bra att jag lyckades göra konstiga miner på alla bilder vid havet! -,- haha

Bild på en liten del av poolen tagen från vår balkong.

I'm Back!

Hejhej!

Nu är jag hemma igen, trött men belåten! haha
Jag var i ett paradis kallat Cala Mesquida som ligger på Mallorca. Så nu har jag legat vid polen och druckit svalkande drinkar och ätit smaskig melon några dagar och resten låg jag vid den vita stranden och det superklara ljusblåa havet ♥ På kvällarna var det olika uppträden som vi tittade på samtidigt som jag drack milkshake och åt lyxig glass! Jag har helt enkelt levt livet :D

Jag fotade ca 900 bilder (whoops) och jag tänker lägga upp en hel del av dem! (Men absolut inte alla!!)

Jag berättar lite mer om vad jag gjorde varje dag senare och jag börjar med att vissa den här bilden! :)

(Håll utkik efter bilderna med Mallorca "frimärket" på och jag har även gjort en kategori som heter Mallorca)

XOXO

Paus

Det blir en bloggpaus nu ett tag för jag ska iväg på äventyr! Har inte orkat fixa tidsinställda inlägg heller.. Fy på mig! Men ni får ha det kanon bra!, det tänker iaf jag ha!

(Bild från arkivet!)

Katten

Jag har fått en ny vän! Det är en sällskaplig och mysig katt som jag kallar..... Katten! :) Min kära hund tycker inte om Katten dock, men sålänge den inte är inne i huset eller han ser den så brukar det vara lugnt (d.v.s i stort sätt aldrig) Men Katten bryr sig inte om hans skällande så mycket så den kommer hit iaf! haha

Got Me Good

I'm Wide Awake

Good Time

Imagine

När jag ser denna musikvideon vill jag iväääääg från detta regniga och solfria(!!) land! haha älskar låten också! :)

Anything you want is yours

Ridlägerpics

Lite mobilbilder från ridlägret! :)

Julia och en anonym häst!